Home | Nieuwsarchief | Kalender | Desktopversie
Racing Shows: Groeten uit Parijs van Rétromobile 2020
10 februari 2020 Pagina 1 van 1
De afgelopen dagen stond de Paris Expo Porte de Versailles weer in het teken van de jaarlijkse beurs Rétromobile. Op de meest prestigieuze klassiekerbeurs van Europa was er voor de autosportliefhebber ook in 2020 weer het nodige te zien. AUTOSPORT.NL-redacteur Marcel ten Caat was toch al in Parijs, zakte af naar zuidwesten van de Franse hoofdstad en kwam terug met de volgende impressie.

Tekst en foto's: Marcel ten Caat (Twitter: @marceltencaat)

Ferrari126C3

Met de terugkeer van de Formule 1 op Zandvoort is het bijna niet meer dan logisch om te beginnen met een Formule 1-auto, in dit geval de Ferrari 126 C3-068 uit 1983. Het was een van vier door Ferrari gebouwde auto's die werden ingezet en volgens het 'Formula One Register' van Duncan Rabagliatti en het Franse Auto Hebdo won René Arnoux met deze auto de race en is het daarmee de laatste Ferrari die de Grand Prix van Nederland wist te winnen. Vrijdagavond wisselde de Ferrari 126 C3 voor € 1.438.900 van eigenaar.

Ferrari412T2

Veilinghuis Girardo & Co bracht de Ferrari 412 T2 naar Parijs en dan ook nog een bijzonder chassis, namelijk #157. Met dit chassis werd in 1995 de laatste overwinning in de F1 met een V12-motor behaald en aan het einde van dat jaar maakte Michael Schumacher zijn eerste testrondjes in deze auto. Later kwam de Ferrari in handen van Klaas Zwart en reed Tom Coronel ook nog met deze auto op Zandvoort.

Ferrari312B2

De derde Ferrari met geschiedenis op Zandvoort: de Ferrari 312 B2. Met deze auto eindigde Clay Regazzoni in 1971 als derde in de Grand Prix van Nederland. Een jaar later won Jacky Ickx de race op de Nürburgring.

WilliamsFW19

De Williams FW19-05 is 14 jaar ouder dan de eerder genoemde Ferrari 126 C6-068, maar ook deze auto is er een met een aardige staat van dienst. Heinz-Harald Frentzen won er de Grand Prix van San Marino mee en kwalificeerde deze auto op pole in Monaco. Hoewel Williams in 1997 op uitnodiging van Rothmans ook enkele ronden op Zandvoort reed, was dat niet met deze wagen.

ShadowDN3

Met deze zwarte Shadow DN3-2A wist Jean-Pierre Jarier in 1974 de derde plaats te pakken in de Grand Prix van Monaco. Een maand later viel Jarier op Zandvoort uit. De auto staat te koop en is beschikbaar voor de Historische Grand Prix van Monaco.

Surtees

Verderop stond ook de Surtees TS9B waarmee Mike Hailwood in 1972 reed. De auto was tot 1999 in het bezit van John Surtees zelf, die er in 1971 mee racete. Volgens de informatie van Ascott Collection is de auto ingeschreven voor de Historische Grand Prix in Monaco later dit jaar.

Jordan191

Bij Aguttes stond een andere zeer bekende auto, de door Gary Anderson ontworpen Jordan 191. Het betrof hier chassis 6, waarmee Andrea de Cesaris in 1991 uitkwam voor het team van Eddie Jordan. Ook deze auto is na ruim 10 jaar weer te koop.

LAGOTALBOTT26C

Helemaal 'uit den ouden doosch' is deze Lago Talbot T26C welke in 1948 debuteerde in de Grand Prix-racerij en ook in het eerste Formule 1-seizoen in 1950 nog werd ingezet. Deze specifieke auto was in het verleden ook succesvol op Zandvoort.

MatraMS120

Elders in het complex was de ex-Beltoise Matra MS120 te vinden. De auto werd gebruikt ter promotie van de Franse Grand Prix op het circuit van Paul Ricard (26-28 juni).

Matra670B

Wie Matra zegt, zegt ook Henri Pescarolo. De Automobile Club de l'Ouest kwam met een eerbetoon aan de Fransman. Op de stand van de organisator van de 24 Uur van Le Mans waren naast de bovenstaande Matra 670B uit 1974 ook de Rondeau M379 uit 1981 en en Pescarolo Courage C60-Peugeot uit 2003 te zien.

CourageC60

De Courage C60 uit 2003. Gezien de achtervleugel echter niet de Le Mans-specificatie.

Rondeau

En de #26 Oceanic Jean Rondeau M279 die in 1981 slechts 41 ronden af wist te leggen tijdens de 24 Uur van Le Mans. Niet het resultaat waarop Henri Pescarolo en teamgenoot Patrick Tambay hadden gehoopt.

GULFMIRAGEGR7

In het lijstje Le Mans legendes hoort ook deze Mirage GR7 thuis. Fiskens had chassis GR701 mee naar Parijs, een auto die eerder te boek stond als M6 en toen werd bestuurd door onder andere Gijs van Lennep. Heel veel bekende namen reden met de GR7, onder meer door Jacky Ickx op Le Mans.

AlpineRenault

Een Renault Alpine A442 zien we wel vaker op de Franse tentoonstellingen. Twee jaar geleden nog onderdeel van een grote Renault Alpine collectie, dit keer alleen. De dummy in de auto had men weg kunnen laten.

Ferrari512BBLM

Naast de A442 stond de Ferrari 512 BB LM van JMS Racing / Charles Pozzi uit de 24 Uur van Le Mans in 1979.

Van de veel modernere Ferrari 550 Maranello waren er dit jaar maar liefst drie te vinden in Hal 1 van de Paris Expo.
550 BMS

Bij RM Sotheby's stond de door Prodrive gebouwde 550 met chassisnummer ZFFZR49B000108418 in de spotlights. Deze ex-BMS Scuderia Italia auto, in 2004 winnaar van de 24 Uur van Spa, zal op 9 mei aanstaande in Monaco onder de hamer komen.

550 JMB

De tweede 550 was te vinden op de stand van AMV Légende. Ditmaal een door N-Technology voor Ferrari gebouwde variant, met chassisnummer F133GT*2102*. Een auto die na een FIA GT-carrière nog enkele jaren te zien in Italiaanse heuvelklims. Inmiddels staat de auto weer in de kleuren van de 24 Uur van Spa in 2003.
550 RedBull
Het Londense Fiskens had een door Italtecnica gebouwde 550 mee. Deze auto reed tot en met 2004 voor JMB Racing, maar werd recent gerestaureerd en terug in de Red Bull kleuren uit 2002 gezet.

Ferrari330P4

Illustere voorgangers van de 550 Maranello waren er natuurlijk ook. Zo stond deze Ferrari 330 P4 te pronken. Chassis 0858 is een van de drie auto's die voor het seizoen 1967 werden gebouwd en de auto werd in de 24 Uur van Le Mans in handen van Mike Parkes en Ludovico Scarfiotti tweede achter de Ford van Dan Gurney en AJ Foyt.

Ferrari312P

Deze Ferrari 312P mocht er ook zijn, inclusief afgeplakte koplamen. Het startnummer 19 en de koplampen komen overeen met de auto van Chris Amon en Peter Schetty..die in 1969 op Le Mans al in de eerste ronde uitviel.

Ferrari365GTB4

Deze Ferrari 365 GTB/4 debuteerde in 1971 op Sebring en was de laatste jaren onder andere tijdens de Monda Trackdays te zien. Sinds deze maand is de auto weer te koop aangeboden.

Ferrari365GTB4 1

En ook deze Ferrari 365 GTB/4 uit 1972 is te koop en zal volgende maand op de veiling van Aguttes onder de hamer komen. 

Ferrari275GTB

Nog iets ouder en te koop aangeboden via Fiskens. De Ferrari 275 Competizione waarmee Ecurie Francorchamps in 1966 deelnam aan de 24 Uur van Le Mans.

Ferrari275GTB6

Deze Ferrari 275 GTB 6 Carburateurs werd wel verkocht tijdens de Artcurial veiling. Chassis 6785 deed aan meer dan 40 internationale races mee en won de GT klasse van de Monza 1000 KM in 1996. De nieuwe eigenaar tikte € 2.502.800 af voor zijn nieuwe aanwinst.

Ferrari250MM

Kleiner maar minstens zo fijn, deze Ferrari 250 MM Vignale Spyder.

CorseeStradale autos 

Patrick van Glabeke bracht met zijn Corsa e Strada enkele GTs mee naar Parijs. Op een rij de Ferrari 360 GTC, Ferrari 430 GT2 en Ferrari 458 GT2.

CorseeStradale stuurtjes

Hier hoorden eigenlijk vier stuurtjes te staan. Een brutale dief nam echter het peperdure stuur van de Ferrari 488 GTE mee. Dit ondanks in groten getale aanwezig beveiliging op de Franse beurs. Van Glabeke liet zelf weten dat de waarde van het stuur hoger was dan dat van menig auto op de beurs.

AlfaRomeoSF
Van Ferrari is de stap naar Alfa Romeo snel gemaakt. In Parijs stonden meerdere Alfa Romeo modellen die ooit door Enzo Ferrari waren gebruikt in de racerij, waaronder deze Bimotore.
AlfaTipo33-3

Zeg je Alfa Romeo en sportscars dan denk je al snel aan de Tipo 33. Bij RM Sotheby's stond een Tipo 33/3 uit 1969 op de stand. Volgens de informatie van het veilinghuis is dit de auto waarmee Toine Hezemans in 1970 deelnam aan de Targa Florio. Lukas Hüni

AlfaTipo33TT3

De laatste fabrieks Alfa Romeo Tipo 33TT3 en ook de laatste fabrieksauto van Alfa Romeo op Le Mans. Dezelfde auto stond vorig jaar ook op Rétromobile, toen bij veilinghuis Girardo. Nu was de auto onderdeel van de door Lukas Hüni samengestelde Alfa Romeo tentoonstelling.

AlfaGTA1300Junior

Deze in 1970 afgeleverde Alfa Romeo GTA 1300 Junior moest in de Artcurial veiling tussen de € 180.000 en € 240.000 opleveren, maar werd voor zover bekend niet verkocht.

AlfaSZ

De Alfa Romeo Giulietta SZ Coda Tronca welke in 1963 deelnam aan de 24 Uur van Le Mans, maar werd gediskwalificeerd wegens een overtreding van het wedstrijdreglement.

AlfaGiuliaTZ

En met deze fraaie Alfa Romeo Giula TZ sluiten we het Alfa Romeo deel af.

MaseratiBarchetta

Maserati en autosport blijft de afgelopen 30 jaar een apart verhaal wat bijna nooit goed afloopt. Van deze Maserati Barchetta werden er nog geen 20 gebouwd. Jan Lammers reed er ooit nog mee op Zandvoort.

MaseratiMC12

De Maserati MC12 werd wel een succes, hoewel velen hadden gehoopt deze auto ooit op Le Mans te zien strijden. Bij Girardo stond een van de 12 MC12 Versione Corsas die werden gebouwd na de overwinning in de 24 Uur van Spa in 2005.

MASERATITIPOA6GCS

Bij de bezoekers van de Mille Miglia een bekende verschijning, deze Maserati Tipo A6GCS/53. In de jaren 80 van de vorige eeuw in Nederland gerestaureerd en daarna al zeker 15 keer deelgenomen aan het Italiaanse evenement - in 1986 met Sir Stirling Moss.

LanciaDelta

FCA Heritage toonde deze Lancia Delta. Dit omdat men in Italië de bumpers van de legendarische Delta HF Integrale opnieuw in productie heeft genomen.

 BugattiEB110LM

Bugatti bouwde ooit twee EB110's voor het langeafstandsracen, de EB110 LM voor Le Mans en de EB110 SC GTS-1 voor IMSA GT. In 2018 verscheen er nog een interessante documentaire over beide auto's, welke te vinden is op YouTube. De blauwe EB110 LM was in Parijs te zien...

BugattiEB110SC

...maar ook de EB110 SC GTS-1 stond op de show. De meeste bezoekers leken echter meer interesse te hebben in de nieuwe modellen van Bugatti.
ViperC9

Als je aan de Chrysler Viper GTS-R denkt, denk je al snel aan de blauw-wit-rode livery van Oreca. Met chassis C9 behaalden Olivier Beretta en Pedro Lamy in 1998 de GT2 titel in het FIA GT kampioenschap.
ViperC38

Verderop zagen we nog een oude bekende, namelijk chassis C38 dat ooit werd ingezet door Carsport Holland. Na omzwervingen via Italië is de auto nu bij de Nederlander Mike van Thiel terecht gekomen. Er zit nu ook weer een livery op de grotendeels overeenkomt met de livery van de desastreus verlopen 24 Uur van Spa in 2002.

McLarenF1GTRUenoClinic

Op de stand van Richard Mille ging alle aandacht uit naar de McLaren F1. Het is dit jaar 25 jaar geleden dat de McLaren F1 GTR Le Mans wist te winnen. De winnende F1 GTR van JJ Lehto, Yannick Dalmas en Masanori Sekiya in de bekende Ueno Clinic kleuren kon natuurlijk niet ontbreken.

McLarenF1GTRBBS

BBS Competition reed met deze door Cesare Baldaccini ontworpen livery in 1995 en finishte als 13e.

McLarenF1GTRGulf

Een Longtail mocht natuurlijk niet ontbreken en daarom stond de Gulf Team Davidoff McLaren F1 GT020R van Jean-Marc Gounon, Pierre-Henri Raphanel and Anders Olofsson ook op de stand.

McLarenSennaGTR

Gezien het bouwjaar viel de Senna GTR ietwat uit de toon op Rétromobile, maar daar leken niet veel mensen problemen mee te hebben.

McLarenM6GT

De M6GT viel zeker niet uit de toon. Er werden er slechts drie gebouwd door Bruce McLaren.

Nissan390GT1

Uniek was de aanwezigheid van de Nissan R390 GT1. Chassis R8 eindigde in 1998 als vijfde in de 24 Uur van Le Mans met rijders John Nielsen, Franck Lagorce en Michael Krumm. Na die race ging de auto terug naar Japan en was daar ruim 21 jaar onderdeel van de Nissan Heritage Collection.

JaguarXJ220

Bij Artcurial kwam de deze Jaguar XJ220 onder de hamer. Chassis 003 haalde in 1993 en 1995 de finish niet op Le Mans en werd daarna door een Japanse verzamelaar gekocht. In Parijs leverde de Jaguar tijdens de veiling op vrijdagmiddag € 1.085.800 op.

Serenissima

Deze Serenissima Mk 168 werd vooraf op ruim een miljoen euro geschat, maar het bieden stopte op 780.000. Opvallend, aangezien tijdens Rétromobile 2019 drie andere zeldzame Serenissima modellen voor flinke bedragen de deur uit gingen. Een auto waar destijds meer in had gezeten met de juiste kennis. Graaf Volpi verloor echter de interesse en draaide de geldkraan dicht.

FordGT1

De Ford GT1 waarmee Maxime Martin en Fred Makowiecki namens Marc VDS Racing Team in 2011 vier overwinningen wisten te behalen in het FIA GT1 World Championship. Nog een voorbeeld van een team waarbij de graaf de geldkraan dichtdraaide.

BMWM1Procar

Er stonden ook meerdere BMW M1 Procar auto's op verschillende stands. Deze ex-Crevier Racing auto waarin Al Unser Jr. reed was daarbij de persoonlijke favoriet.

Porsche993Evo2 

Er waren in Parijs vanzelfsprekend meerdere Porsches te zien. Onder meer deze Porsche 911 (993) Evo 2 van François Lafon en Jean-Pierre Jarier. Het duo won in 1999 met dit chassis (WPOZZZ99ZWS393012) het Franse GT kampioenschap.

PorscheElfHaberthur
In Parijs stonden er twee uit de 24 Uur van Le Mans in 1998. De eerste was de Porsche 911 (993) GT2 art car van Elf Haberthur Racing. De livery werd ontworpen door de Franse cartoonist Georges Wolinski, die in 2015 bij de aanval op het hoofdkantoor van Charlie Hebdo door terroristen werd vermoord.

PorscheEstoril

In 1998 en 1999 zette Estoril Racing Team deze Porsche in op Le Mans. Beide keren kwam het team niet aan de finish.

Porsche917

Een Porsche 917 trekt altijd veel bekijks. Ook al is het een replica van het Franse Racing Legend Car. Het leidt altijd tot een discussie of dit soort auto's welkom zijn op een klassiekerbeurs.

Porsche917043

Maar een Porsche 917 LH in de psychedelische hippie car uitvoering mag er ook zijn! In dit specifieke geval een Porsche met meerdere levens (en chassisnummers). Niet heel vreemd dus dat op de stand schrijver Laurent Gauvin zijn nieuwe boek # 917 043 The Double Life of a Racer kon aanprijzen.

Porsche906

Deze Porsche 906 - ook wel bekend als Carrera 6 - bracht op vrijdagavond € 1.730.600 op.

Porsche910

Ook de opvolger van de 906, de Porsche 910, was aanwezig. In 1967 reden Rolf Stommelen, Graham Hill en Jochen Rindt met deze auto - chassis 027. De afgelopen 25 jaar stond de auto bij een verzamelaar.

Porsche997

Na blauw en rood, nu wit. In 2007 werd deze auto ingezet door Thierry Perrier en tijdens de Le Mans test in 2009 zagen we de auto in actie namens Endurance China Team. Geen echte hoogvlieger dus, deze Porsche 997 GT3 RSR.

Porsche93578

Kleurrijker is deze Joest Racing Porsche 935/78-81 "Moby Dick" in de kleuren van Momo/Penthouse. Of het daadwerkelijk om chassis JR-001 gaat is niet duidelijk.

Porsche93578-1

Hoe dan ook blijft deze auto een absolute favoriet van velen. Of het nou rood-geel is of de bekende Martini sponsoring.

Porsche550Spyder

En ook van deze Porsche 550 Spyder zijn de nodige replica's in omloop.

Peugeot908

Inmiddels al weer 13 jaar oud deze Peugeot 908 HDi, maar eind vorig jaar succesvol in de Historic Sportscar Racing wedstrijden op Sebring en Daytona. De tijd vliegt...

Minassian
Nic Minassian vertelt over de Peugeot 908, terwijl Bob Berridge op de achtergrond meekijkt. Beide heren werken samen in het bedrijf BBM Sport dat zich specialiseert in het runnen van sportscars, zoals de Peugeot.

MercedesC11

En ook deze door Sauber gebouwde Mercedes-Benz C11 is in handen van BBM Sport.

AudiR8

Audi R8 405 werd in 2000 door Audi Sport Team Joest op Le Mans ingezet en eindigde als tweede. De auto ging vervolgens naar de VS, kreeg daar de bekende Champion Racing kleuren. Inmiddels is de auto gerestaureerd en weer in oorspronkelijke staat en zou ook deze in de HSR of Masters Endurance Legends kunnen deelnemen.

AstonDBRS9

Verderop troffen we enigszins weggemoffeld deze Aston Martin DBRS9. Deze auto werd recentelijk in de Barwell Motorsport uit 2006 kleuren gespoten, het jaar waarin Leo Machitski de GT3 titel wist te winnen.

CorvetteGTP

Vorig jaar voor 300.000 USD verkocht in de VS en nu in Europa te zien, de Chevrolet Corvette GTP (Lola T88/10). Jacques Villeneuve, de oom van, reed er in 1989 mee - zonder enig succes.

Gordini

Een stuk ouder is deze Gordini Barquette. Dit chassis deed in 1938, 1939 en 1949 mee aan de 24 Uur van Le Mans en was al 70 jaar niet meer te zien geweest...tot dit jaar op de stand van Aon Classic Car.

skoda1100

De Skoda 1100 Sport verscheen in 1950 aan de start in Le Mans. Dit jaar zal de auto tijdens de Le Mans Classic in actie komen.

TojTojToj

Twee jaar geleden waren de drie Warsteiner-TOJ's en de Rondeau in Belga-kleuren al gezamenlijk te zien op Rétromobile op de stand van Atlantic Racing. Dit jaar stonden ze alle vier naast elkaar bij Artcurial.

BelgaRondeau
De veilingopbrengst van de vier auto's viel tegen. De waarde van de TOJ SS02 werd op minstens € 265.000 geschat, maar werd niet verkocht. De SC03 en SC204 werden rond de € 180.000 geschat, maar leverden minder op en de Rondeau had minstens € 900.000 op moeten leveren volgens de kenners, maar ging voor een schamele € 780.000 weg.

BMW530

Enkele meters verder stond deze BMW 530 van Team JMS Racing. In 1979, 1980 en 1981 reed deze auto ook in de 24 Uur van Spa, met een derde plek in 1980 als beste resultaat.

DBHBR4

DB HBR4 Coach "Le Monstre" leverde zo'n 145.000 euro op in de veiling van Artcurial.

ChevronB60

De 1980 Chevron B60 met Mazda wankelmotor kwam zelfs niet verder dan 36.000 euro. 

FordGT

Sommige auto's zijn niet wat ze lijken te zijn. Zo begon deze Ford GT40 uit 1967 zijn leven als officiële Ford Press Fleet auto en recent gerestaureerd en geprepareerd voor de raceri

LanciaStratos

En ook deze Lancia Stratos uit 1974 was een demoauto die door Marlboro bij vele races, rallies en autoshows werd gebruikt.

Ferrari308

Een ander segment dan waar Michelotto zich met name op richt, maar toch is ook deze rallyauto door Michelotto gebouwd: de Ferrari 308 GTB Group B.

TalbotSambaRallye

Het goedkopere broertje van de Peugeot 205 T16, de Peugeot Talbot Sport Samba Rallye. Het model dat de strijd aan moest gaan met de Citroën Visa.

Renault5

Een Renault 5 Turbo tegenkomen in Frankrijk is niet vreemd. Wel opvallend is deze verschijning. Een ex-fabrieksauto die na een crash in Griekenland terecht kwam. Na 31 jaar keerde de auto terug naar Frankrijk.

RenaultR12AbidjanNice

De Renault 12 die in 1977 de Rally Abidjan-Nice won werd enkele jaren geleden door Renault Classic gerestaureerd.

FordEscort

Een Ford Escort Mk I RS 1600 Gr II met historie. Met deze auto won Timo Mäkinen in 1973 de Rally van Finland - een echte ex-fabrieksauto dus.

FordSierra

De Ford Sierra RS Cosworth waarmee Didier Auriol en Bernard Occelli de Tour de Corse wonnen in 1988 stond bij Spark op de stand.

Metro

Deze MG Metro 6R4 was een echt bommetje op wielen. Helaas op Rétromobile meer als toonbank gebruikt.

CitroenZabrus

AUTOSPORT.NL-redacteur René de Boer was dit jaar niet in Parijs. Dat betekent echter niet dat er in deze impressie van de 45e editie van Rétromobile geen Citroën te zien is...integendeel. Er waren onder andere een aantal bijzondere Citroëns te zien afkomstig uit de ASI Bertone collectie aanwezig, zoals Citroën Zabrus uit 1986 op basis van een Citroën BX 4TC

CitroenCamargue

En de op de Citroën GS gebaseerde Citroën GS Camargue uit 1972, de eerste door Bertone ontworpen Citroën.

CitroenGS

De Citröen GS. De middenklasser die dit jaar vijftig jaar bestaat en daarom tijdens deze editie van Rétromobile flink in de schijnwerpers stond.

CitroenGSClub1220

Deze Citröen GS Club 1220 uit 1973 zal dit jaar in de Tour Auto Optic 2000 te zien zijn.

scarabeedor

En tenslotte had Citroën ook de Scarabée d'Or meegebracht, een zogenaamde autochenille. Of in gewoon Nederlands een auto met rupsbanden.

ChevroletAutobianchi

Andere 'pareltjes' uit de ASI Bertone collectie waren deze Chevrolet Ramarro (R) en Autobianchi Runabout.

LamborghiniGenesis

De Lamborghini Genesis.

VolvoTundra

En deze Volvo Tundra.

Landcruiser2

Toyota Land Cruisers zijn er in alle soorten en maten - ook in Frankrijk.

LamborghiniLM002

Nog altijd populair, de Lamborghini LM-002. Door sommigen 'liefkozend' een tractor genoemd, maar dat is niet helemaal terecht.

lamborghinitractor

Dit is namelijk de enige echte Lamborghini tractor die te zien was in Parijs.

PorscheAllgaierP312

Porsche had zelfs twee tractoren meegebracht, waarvan deze Porsche-Allgaier P312 de eerste

porschetractor

En deze Porsche-Diesel 218 de andere.

Fordson

En dan hebben we nog de Fordson uit 1917.

barnfinds

En het waren niet alleen de tractoren die uit de schuren kwamen. Weggedrukt in een hoekje deze drie 'barnfinds', waarvan alleen de Audi in het midden werd verkocht.

drukteinparijs
En zoals altijd kwamen ook de liefhebbers van schaalmodellen, boeken en andere auto(sport) gerelateerde items weer aan hun trekken. Volgend jaar kunnen ze weer, de 46e editie van Rétromobile is van 3-7 februari 2021.
 
Hét mobiele autosport magazine
© Autosport.nl is gemaakt door Fullservice reclamebureau Fast Company 2020
Bekijk de desktopversie