Na de verplichte rijderswissel had Christian Engelhart de #911 GT3 Porsche overgenomen en begon verder druk op de koploper uit te oefenen. Hij wist Krütten tot op een halve seconde te naderen. Krütten liet zich niet onder druk zetten en ging na 41 ronden juichend als eerste over de eindstreep. Samen met Ben Green won hij ook het Pirelli-Junior klassement. De combinatie Jonathan Aberdein/Raffaele Marciello had aan een derde plek voldoende om de leiding in de tussenstand van het kampioenschap over te nemen.
De combinatie Joel Sturm (D/20)/ Sven Müller (D/30) reed met de #22 Team Allied Racing reed vanaf een negende plek een sterke inhaalwedstrijd. Zij eindigden met de Team Allied Racing Porsche 911 GT3 R als vierde. De tweede Team Schubert Motorsport BMW M4 GT3 # van de combinatie Jesse Krohn (SF/31) en Nick Catsburg (NL/34) kwam als vijfde over de streep. De beste Lamborghini #63 van de combinatie Jack Aitken (GB/26)/Alberto Costa Balboa (ESP/31) volgde als zesde. De huidige leiders in de tussenstand van het kampioenschap Jusuf Ogewa (D/20)/Dries Vanthoor (B/24) verloor hun leiderspositie in de tussenstand van het kampioenschap met een zevende plek.( #29 Team Montaplast by Land Motorsport Audi R8 LMS Evo).
Achter de Montaplast by Land Motorsport Audi R8 LMS volgde de #71 T3 Motorsport Lamborghini GT3 Evo van de combinatie Maximilian Paul (I/34) op de achtste plek. De negende plek werd ingenomen door de #15 Rutronik Racing Audi R8 LMS van de combinatie Patric Niederhauser (CH/30)/ Luca Engstler (D/22). Hun teamcollega's en merkgenoten Kim Luis Schramm (D/24)/ Dennis Marschall eindigden als negende maar werden wegens niet conform gediskwalificeerd. De tweede Lamborghini Huracan GT3 Evo #19 van de combinatie Franck Perrera (F/38)/Arthur Rougier (F/22) van Emil Frey Racing schoven daardoor één plek op en namen de tiende plek in.
Niklas Krütten: "Het eerste podium en direct een overwinning. Ongelofelijk. Toen het portier niet wilde sluiten sloeg de paniek bij mij wel een beetje toe. Op de één of andere manier sloot hij dan toch vanzelf. De Porsche kwam aan het slot flink opzetten maar ik wist onze overwinning en de allereerste voor de BMW M4 GT3 naar huis te rijden."
Ben Green: "We hebben hard gewerkt. De auto liep fantastisch. Niklas wist in de tweede wedstrijdhelft zijn zenuwen onder controle te houden. Erg blij met onze allereerste overwinning."
Güven reed in het begin aan de leiding maar moest de Team Schubert BMW al snel laten gaan.Ayhancan Güven: " In het begin kon ik de BMW niet meer achter mij houden en moest hem laten gaan. De pitstop was goed en daarmee wisten wij een plek te winnen. Ik ben erg blij met mijn eerste ADAC GT Masters podium."
Christian Engelhart: "Met een tweede plek hebben wij het maximale eruit gehaald. Na een clevere pitstop hadden we nog kans op de overwinning. Ik heb gepusht en van alles geprobeerd maar de BMW was gewoon te sterk. Ondanks deze tweede plek een prachtresultaat.