Al in de vrije trainingen liet Caresani zijn potentieel zien door goed mee te komen in de voorste helft van het 20 auto's tellende veld, waarin zes verschillende merken vertegenwoordigd zijn. Hij kwalificeerde zich als twaalfde voor de eerste race, wist na de start al een aantal plaatsen goed te maken, maar zag zijn opmars in de tiende ronde gestaakt als gevolg van een losgeraakte slang in het motorcompartiment. Teleurgesteld parkeerde Caresani zijn auto zonder "power" in de pits. Op zondag ging het duidelijk voortvarende: zesde in de kwalificatie als beste BMW-rijder, in de eerste ronde al gelijk derde en uiteindelijk ook als derde aan de finish, waarmee hij na Max Koebolt (twee keer derde in 2020) de tweede Nederlander is die in de DTM Trophy op het podium eindigde.
Colin Caresani samen met DTM-Esports-kampioen Kevin Siggy, die in Tilburg woont"Een supermoeilijk weekeinde, mijn allereerste weekeinde in de GT4 en met meerdere merken in het veld", vertelde Caresani na afloop . "In de eerste kwalificatie was ik twaalfde, terwijl ik wel echt blij was met mijn eigen performance. Dat geeft wel aan hoe close het is. Ik denk dat we ons heel erg verbeterd hebben. Ik ben echt megablij met de derde plaats in de tweede race, waarin ik zelfs nog even tweede lag. Het verloop van de race was heel lastig, ik had meerdere gevechten. Dat was wel even wennen, want je moet bijvoorbeeld tegen de Mercedes of de Audi op een andere manier verdedigen dan in het cupracen omdat de auto's op andere punten sterker zijn, maar dat lukte heel goed. Ik ga nu met een goed gevoel naar Imola." Daar worden over vier weken de volgende twee races verreden. Beide wedstrijden op de Lausitzring werden gewonnen door de Duitser Tim Heinemann in de Toyota Supra van Ring-Racing.
DTM Classic CupIn de DTM Classic Cup kwamen twee Nederlanders in actie: Mark Verhaegh en Leonard Batenburg, beide met een BMW M3 E30, ingezet door Vink Motorsport. Eigenlijk was ook Marc Seesing aangekondigd, maar omdat de motor van diens BMW nog niet klaar was, moest die te elfder ure verstek laten gaan. Het enige tastbare resultaat was de vierde plaats van Batenburg, afkomstig uit de DNRT-racerij, in de tweede race. Verhaegh, wiens achternaam een ware tongbreker voor de Duitse circuitcommentator bleek, die er telkens een andere uitspraak aan gaf, viel voortijdig uit. In de eerste race waren de beide Nederlandse rijders in de slotronde onfortuinlijk met elkaar in botsing gekomen, waarop Batenburg met beschadigde ophanging uitviel. Verhaegh werd nog als negende geklasseerd. In de tweede race haalde Verhaegh de eindstreep niet, Batenburg miste als vierde net het podium, maar won wel zijn klasse. Winnaars waren Yannick Trautwein met een ex-Schnitzer 320i Super Touring (ooit gereden door Fabrizio de Simone in het Italiaanse Superturismo-kampioenschap) in de eerste en Ronny Scheer in de ex-Rob Gravett-Ford Sierra RS500 Cosworth in de tweede race.
Leonard Hoogenboom (27) in de Duitse BMW M2 CupLeonard Hoogenboom en Maxime Oosten zorgen voor de Nederlandse inbreng in de Duitse BMW M2 Cup. Oosten, wiens volledige verslag van het weekeinde
hier te lezen is, startte goed door in de eerste race als derde te eindigen, terwijl Hoogenboom als vierde naast het podium greep. In de tweede race kwam het tot een aanrijding tussen de twee Nederlandse rijders in de strijd om de tweede plaats. Hoogenboom viel uiteindelijk met schade uit, terwijl Oosten na een 'drive-through' als achtste geklasseerd werd.
Maxime Oosten eindigde in de eerste race als tweede